\
Aby zdobyć ten dokument należy się na początku wykazać zamożnością portfela. Najtańsza usługa szkolenia osoby z ulicy na kierowcę samochodu osobowego kreuje się w okolicach jednego tysiąca złotych. Czas takiego szkolenia to około 20 godzin teorii oraz 35 godzin jazdy samochodem z znakiem „L” na dachu. Aby zostać dopuszczonym do lekcji teoretycznych należy przejść prowizoryczne badania lekarskie polegające zazwyczaj na wpłaceniu od 50 do 100 złotych oraz odpowiedzenie na kilka pytań wraz z przeczytaniem kilku literek z tablicy testowej okulisty. Po takim badaniu przechodzimy do krótkiej lekcji związanej z zachowaniem podczas wypadku oraz kilka wskazówek jak ratować życie.
Po takim wstępnym przygotowaniu kandydat na kierowcę może zacząć uczyć się teorii czyli podstawowych zasad prowadzenia samochodu oraz znaczenia znaków drogowych. Następnie po zapoznaniu się z podstawowymi informacjami zaczynamy rozwiązywać przypadki drogowe z listy typowych zdarzeń które każdego dnia będziemy mieć podczas prowadzenia auta po drogach miejskich oraz wiejskich.
Gdy upłynie wymagany ustawowo czas nauki teorii, dobra szkoła jazdy przeprowadza wewnętrzny test teoretyczny który sprawdza czy kandydat nadaje się do drugiej część nauki czyli praktycznego prowadzenia auta w warunkach naturalnych. Czas lekcji praktycznych to około 35 godzin siedzenia za kółkiem samochodu z instruktorem po prawej stronie. Oczywiście, podczas lekcji praktycznych nie uczymy się jeździć. Takich umiejętności zdobywa się podczas wielu godzin podróży. W szkole jazdy uczymy się zdać egzamin w państwowym ośrodku weryfikującym umiejętności kierowców.
Już mamy maj. Czas na zmianę opon. , zimowe opony gorzej pracują w ciepływch warunkach klimatu.
Podsumowanie
Aby zdobyć prawo jazdy, kandydat musi przejść dość sporą ścieżkę. Niektórzy muszą znacznie więcej poświecić czasu i pieniędzy. Gdy podczas egzaminów nie zdobędą wymaganego minimum, zostaną odsunięci od końcowego egzaminu który nadaje uprawnienia do poruszania się pojazdem mechanicznym. Dodatkowo podstawowym wymogiem jest przejście badań lekarskich. A to każe myśleć że kierowca powinien być sprawny fizycznie zanim usiądzie za kółkiem. Wypadki są zazwyczaj poważne i oprócz autolawety lawety często potrzebna jest również karetka pogotowia ratunkowego.
Obecnie ludzie są wysyłani na emeryturę po 67 roku życia. Duża część kierowców i urzędników uważa że wiekowi ludzie po 65 roku życia powinni stale udowadniać swoją sprawność przed lekarzem oraz potwierdzać znajomość z obowiązującymi przepisami. Mało kto aktualizuje swoją wiedzę na temat zmian w przepisach. A te są wprowadzane średnio co trzy do sześciu miesięcznie. Na przestrzeni 20 lat zmiany poszły tak do przodu że należy ponownie sprawdzić swoją wiedzę. Jednak wiekowi kierowcy często stawiają na rutynę i doświadczenie sprzed wielu lat. Pochodzi często z czasów gdy na drogach jeździło tylko kilka samochodów a miejsc parkingowych było więcej niż aut.
Skoro wysyłamy urzędowo po 67 roku życia każdego Polaka na emeryturę, świadczy to również o jego gorszej orientacji i gorszym zdrowiu. Dlatego również powinno wprowadzać się przepisy które nakazują ponowne sprawdzenie kompetencji w kierunku posiadania prawa jazdy przez osobę w podeszłym wieku.