\
Własny dom
Każdy właściciel własnego domu zapewne posiada podjazd dla swojego samochodu. Niektórzy właściciele gruntowych podjazdów dobrze wiedzą że parkowanie auta w tym samym miejscu powoduje osiadanie gruntu pod obciążeniem. Samochód standardowo waży między jedną a trzema tonami, oczywiście mowa o samochodach osobowych. Cały ten ciężar jest rozkładany na cztery podpory jakimi są koła samochodu. Oczywiście guma z której jest zrobiona opona odrobinę sprężynuje, a to powoduje lekkie zniwelowanie ciężaru ale to nadal ponad 200 kilogramów na jedno koło. Samo osiadanie gruntu w jednym miejscu nie jest uciążliwe, dopiero gdy zaczyna nam się tam zbierać regularnie woda w postaci gigantycznej kałuży zaczynamy dostrzegać problem. Oczywiście jest wyjście z takiej sytuacji.
Utwardzenie podjazdu i miejsca parkingowego
Jedną z najlepszych metod utwardzenia podjazdu jak i samego miejsca parkingowego dla naszego ukochanego samochodu jest wykonanie wylewki betonowej na wcześniej przygotowanej powierzchni. W celu przygotowania miejsca pod wylewkę betonową należy wykonać niewielki wykop aby wyrównać odrobinę teren, następnie usypujemy kruszywo często wstępnie wymieszane z betonem. Następnie tak przygotowane miejsce uzupełniamy wylewką betonową która da nam niezwykle równą powierzchnię. Możemy nawet zaprojektować miejsce na ziemię z trawą wewnątrz przejazdu.
Wykonanie miejsca parkingowego wygląda identycznie. Jednak w miejscu postojowym należy wysypać więcej kruszywa , pamiętajmy że nasze ukochane auto będzie stać w tym miejscu przez kilka godzin dziennie a czasem nawet cały dzień zanim gdzieś nim pojedziemy. Przed wylaniem wylewki cementowej, możemy zaprojektować spady które mają na celu odprowadzenie deszczówki z miejsca postojowego. Takie działanie podwyższy komfort użytkowania własnego podwórka. A stojąca woda zazwyczaj utrudnia przejście drogi z domu do auta i w odwrotną stronę a czasami też nosimy zakupy. Dlatego lepiej za wcześniej przemyśleć cały projekt miejsca parkingowego. W przypadku podjazdu również należy o tym pamiętać. Gdy pozostawimy miejsce na roślinność wewnątrz przejazdu pamiętajmy o tym że tam też musi docierać woda, najlepiej z deszczówki albo bezpośrednio z gruntu a to już wymaga użycia szalunków.